Atentie! Materialul trebuie urmat cu rigurozitate si va recomandam realizarea unei copii de rezerva pentru toate bazele de date inainte de a incepe.
Atentie! La reactivarea licentelor va trebui sa ne contactati pentru deblocarea acestora de pe serverul anterior. Acest lucru poate fi solicitat de luni pana vineri in intervalul 8:00-15:00. Nu programati realizarea operatiunilor in alt interval.
Pentru mutarea serverului de baze de date pe alt sistem sau dezinstalare cu dezactivare si instalare cu activare dupa reinstalare de sistem de operare sunt necesare urmatoarele operatii:
- Inchideti aplicatiile Nexus pe toate statiile de lucru.
- Deschideti pe server aplicatia Nexus si, in "Instrumente - Activare/Dezactivare produse - Dezactivare", bifati toate licentele activate pe serverul dvs. si confirmati dezactivarea lor.
Important: dupa dezactivarea licentelor, sunati-ne pentru a face deblocarea codurilor de licentiere pentru instalare pe un alt server sau o alta instalare Windows (este un mecanism anti-piratare). - Asigurati-va ca sunteti conectat(a) pe societatea cu rol demonstrativ SC EXEMPLU SRL si, din "Instrumente - Mentenanta baze date - Detasare baze date", detasati toate bazele de date aferente societatilor gazduite de serverul dumneavoastra Nexus si copiati aceste fisiere pe un alt mediu sigur de stocare.
- Pe sistemul care va gazdui noul server de baze de date, sau dupa reinstalarea Windows, descarcati din contul dvs. de pe pagina download.nexuserp.ro, sectiunea Kit, kiturile de instalare NexusServer, NexusERP si NexusServicii (bifati minim Nexus RoboNexy) si instalati kiturile in aceasta ordine (daca este necesar, la recomandarile aparute la instalare, instalati si dependintele Microsoft care nu se regasesc instalate pe sistemul dvs.). Dupa instalarea pachetelor enumerate, inainte de prima deschidere a programului, instalati si ultima versiune disponibila in sectiunea "Actualizari" conform procedurii cunoscute (update + patch).
- dupa finalizarea instalarii aplicatiilor, copiati de pe mediul de stocare mentionat anterior sau de pe serverul vechi fisierele aferente bazelor de date, fisiere care se regasesc, daca nu s-a schimbat locatia implicita, in folderul "\Bazadate" ("c:\Program files\Nexus Media\" sau "D:\Nexus\" sau alta locatie utilizator). Baza de date a fiecarei societati este constituita din 2 fisiere cu numele societatii si extensiile .mdf si .ldf si recomandam copierea lor pe serverul nou tot in folderul "\Bazadate" creat automat la instalarea NexusServer.
- dupa copierea fisierelor, deschideti aplicatia Nexus (utilizator: admin, parola: admin) si, in "Instrumente - Mentenanta baze date - Atasare baza date", selectati si atasati bazele de date ale societatilor. Dupa atasarea tuturor societatilor, daca e cazul, in meniul "Instrumente - Mentenanta baze date - Update", actualizati la versiunea actuala, datele societatilor si apoi reinstalati ultimul patch.
- dupa pasul anterior, in meniul "Instrumente - Activare/Dezactivare produse - Activare", introduceti codurile de activare pentru licentele detinute de dvs., coduri pe care le regasiti pe pagina suport.nexuserp.ro, sectiunea "Suport clienti" > "Licente Nexus". Codurile se introduc pe rand, unul cate unul, si activarea se face dupa fiecare introducere de cod.
- in completare la pasii descrisi anterior cat si pentru instalarea aplicatiilor Nexus client si pe alte statii din reteaua companiei, urmariti tutorialele din link-urile urmatoare:
Instalare server Nexus: https://www.docs.nexuserp.ro/articol/instalare-aplicatie-server-nexus-erp/6
Instalare actualizari Nexus: https://helpdesk.atacpc.ro/help/ro-ro/35-nexus-server/38-actualizarea-programului
Instalare client Nexus: https://helpdesk.atacpc.ro/help/ro-ro/35-nexus-server/35-instalare-aplicatie-client
- urmatorul pas este sa repartizati licentele activate pe statiile de lucru din reteaua companiei prin intermediul modulului Nexus: Nomenclatoare - Administrare - Licente.
Atentie: In urma reinstalarii serverului de baze de date, utilizatorii Nexus cat si setarile specifice utilizatorilor trebuiesc refacute. Totodata, rapoartele salvate global, vor trebui reconfigurate.
In cazul in care aveti case de marcat conectate la sistem, recomandam copierea folderelor aferente driverelor de comunicatie pentru fiecare casa de marcat in parte si, de asemenea, folderele care includ setarile aplicatiilor Nexus Servicii/Nexus(Easy)Retail/NexusRestaurantPOS. Dupa copiere pe noul sistem, instalati kiturile Nexus specifice peste folderele copiate.
In cazul in care se face doar schimbare de server de baze de date Nexus, pe statiile de lucru, trebuiesc modificate fisierele de configurare ale aplicatiilor Nexus din "\Local\setari.ini" si actualizate cu datele de conectare catre noul server de baze de date ([ip_server,port_SQL] sau [nume_server,port_SQL]). Desigur, pe server va trebui sa aveti configurate reguli relevante de firewall pentru permiterea accesului la portul pe care asculta serverul SQL.
Nota: Daca operatiile descrise in materialul de mai sus depasesc zona dumneavoastra de confort din punct de vedere al abilitatilor tehnice va rugam sa apelati la personal calificat in vederea efectuarii operatiilor. Societatea ATAC s.r.l., pune la dispozitia clientilor sai serviciile de instalare prin personal calificat. Aceste servicii se tarifeaza conform unei oferte de pret inaintata beneficiarului, in functie de complexitatea si durata reconfigurarii.
Pentru informatii suplimentare va rugam sa nu ezitati sa ne contactati la adresa de email nexus@atacpc.ro